Khamis, 3 Mei 2012

Dare To Slim Within 30 Days?

I would like to announce the new challenge!





Am I Dare To Slim Within 30 Days?





By the way, pls have a look at these amazing articles:


KEMPEN Cabaran 14 hari Nestle Bliss berusaha untuk memupuk kesedaran masyarakat umum mengenai pentingnya memiliki sistem penghadaman yang baik.
“Ini kerana 70 peratus daripada sistem imun tubuh berada dalam saluran penghadaman justeru amat penting untuk menjaga kesihatan penghadaman kita supaya ia berada pada peringkat optimum,” kata Pengurus Eksekutif Perniagaan, Nestle Products Sdn Bhd, Lai Yit Woon. 


Kempen terbabit dianjurkan bagi memberi sokongan kepada Hari Penghadaman Sedunia yang diadakan pada 29 Mei setiap tahun. 



Menurutnya, minuman yogurt boleh dijadikan sebagai sebahagian daripada diet harian mereka untuk mengekalkan sistem penghadaman yang lebih baik.




Susulan kejayaan kempen tahun lalu, Nestle Bliss mengundang rakyat Malaysia untuk menyahut cabaran ini bagi meningkatkan lagi kesihatan usus mereka.


Kempen kali ini menyaksikan pembabitan penyampai radio terkenal iaitu Farah Fauzana dan Ikhwan dari Hot FM dan Nicholas Ong dan Jane Ng dari One FM yang menjadi mentor kepada pemenang mereka. 


Dengan kadar minimum dua hidangan 200 mililiter setiap hari selama 14 hari, pengguna boleh melihat perubahan dalam pergerakan usus mereka, transit yang lebih lancar serta rasa selesa dan ceria sepanjang masa. 


Minuman yogurt berkenaan diperkaya dengan inulin iaitu serat larut yang menggiatkan pertumbuhan bakteria baik di dalam usus atau kultur hidup. Ia adalah minuman yogurt di Malaysia yang mengandungi kedua-dua inulin dan kultur hidup manakala pengguna kini boleh menikmati campuran semula jadi susu rendah lemak dengan jus buah-buahan. 


Pameran bergerak cabaran terbabit berakhir pada 29 Mei lalu di Mydin Subang Jaya dan Jusco Metro Prima Kepong yang mana keempat-empat penyampai radio itu berkongsi pengalaman mereka setelah menyahut cabaran 14 hari dengan masyarakat umum.





Aku agak teruja nak buat cabaran ni. Itupn setelah membaca article dr Miss N. Jom baca article ni as for reminder for myself also..


Diet oh Diet.
boleh dikatakan tipu lah kalau tak pernah diet. sbg wanita mesti akan timbul perasaan nak 'diet' at least skali dalam seumur hidup.
Diet untuk kuruskan badan atau diet nak naikkan berat badan.
Untung lah kalau sesiapa yang pelahap bagaikan monster tapi badan still maintain.

Ni saya nak cerita pengalaman saya & harap2 dapat membantu you guys.

okay, as a remaja, tahu jelah tak pernah boleh nak bersyukur dengan badan ni. nak kata saya ni berat sangat, ada lah dalam 54kg (& saya ni bukanya pendek & tak lah tinggi lampai)

so, latar tempatnya ialah di rumah sewa saya di campus. biasalah hidup membujang, makan pun tak teratur. 
Saya ada problem untuk lawas & hadam makan. slalu je merana sakit perut & susah nak ke toilet.
SO tiba2 teringin nak sahut cabaran 14 hari dengan Nestle Bliss Yougurt

Ramai orang kata dengan minum yogurt ni, makanan senang lawas. so saya stock lah yogurt ni dalam peti ais dengan botol2 besar.

Setiap hari minum satu botol besar, siang ratah biskut (sebab tak sempat nak makan) & malam makanlah tomyam atau ikan steam with nasi sikit. 
Itu lah yg saya makan setiap hari. WAJIB HABIS SATU BOTOL.

So, bila dah jadi routine minum ni, saya jadi ketagih dengan air ni. dah la sedap, pastu bagi kenyang pulak tu. so kerap2 minum air ni. Besides that, air kosong pun minum banyak jugak. kat rumah sewa tu dah jadi kebiasaan beli air botol yang satu kotak (ada dalam 24 botol mcm tu) and setiap hari cuba habiskan 2 botol.

tup tup tup, routine ni berterusan selama sebulan. every day, non stop.
Bila dah sebulan tu, kena pulak sakit cirit birit sampai parents kena travel to campus malam ( hours drive) tu jugak sbb nak masukkan air kat hospital.

lepas dengan tu, ada je orang tegur (ramai jugak lah actually),
MissN dah kurus lah. diet ke ? stress assignment ke ? exercise ke ? sakit ke ? apa rahsia ?
dan saya jawab.... MINUM LAH BLISS ! :D

nak tahu berat saya yg sekarang ?
48kg.
hihihi

xx,
MissN



Berikut ialah senarai2 mknn berkhasiat yg mungkin dapat membantu aku dalam proses penurunan berat badan ni:-


  • Beras perang
  • Wholemeal bread
  • Kurma
  • Youghurt
  • Nestle Bliss
  • Milk
  • Kismis
  • Betik
  • Air limau nipis tanpa gula

1 ulasan:

cik mar berkata...

hai, slm pkenalan..baru follow blok ni..bliss ni sdp sgt..sy xde problem ngn phadaman ni pn ske minum..

Weight Loss Center - Your Online Weight Loss Support Group