Isnin, 17 Januari 2011

Does anybody like Math?

Huuuaaarrggghh..menggerekot bunyi badan aku lepas aku pusing kiri kanan. Bukan apa, baru siap latihan Math yang lecturer bagi. Punyalah berejam2 menghadap soalan tu..Blank memanjang...Al-maklumlah, bila org baya2 aku ni masuk belajar, bateri kene cas 24 jam..hehehe..alam sekolah dh lama aku tinggalkan. Umoq akupun bukan bebudak agi..Anyway, dapat gak jawapannya sbb mmg dari azali lagi aku ni dilahirkan terror (ahaks, budget!).

Bila pikior2 balik, aku dah habiskan masa aku bekerja dan tidak memikirkan masa depan..Yelah, maksud aku sambung belajar. Kekadang aku menyesal gak (lah..apsal si Ressa Herlambang nyanyi pulok nih..:) Tapi, x de la 100 (la mana simbol percent ni?) peratus menyesal. Sebabnya, aku tak dapat result yang bagus masa SPM. Aku belajarpun kat kolej swasta. Itupun sampai sem 3 keluarga aku biayai aku. Masuk sem 4, aku bekerja kat KBB and belajar part time.Dah seronok pegang duit & x mampu nak agihkan pendapatan untuk bayar yuran, aku bertahan sampai sem 5 jea..

Sekarang ni bila dah stabil sikit (terumbang-ambing gak ni), aku mula belajar balik. Alhamdulillah, dah part 2 dah. Jadi, adik2 korang janganla jadi macam aku.. Terus jea belajar walau dugaan datang melanda. Aku ni tak tahan dugaan.. Yelah, kesian tengok orang tua tak mampu bayar yuran, aku kerja ringankan beban, tapi bila dh kerja tak sedor diri lak..Sekarang ni aku selalu ingatkan adik aku tentang kepentingan sambung belajar. Malah, aku masih ingatkan diri aku belajar dari kesilapan. Jangan menyesal lagi.. Macam lagu kt tu..(relate dgn tajuk jea.. ).

Mesti korang letihkan asyik dengar aku cerita psl pelajaran..Dah berapa article pasal pelajaran jea...hehehhe..Aku bukan apa, cuma tolong ingatkan jea(la, dh mai dah lagu lain). Aku respect dia ni..pandai..idola..hehehhe..nama sama sket...


Cepatla 3 sem untuk tahun ni berlalu..Aku target next year abis!!

Tiada ulasan:

Weight Loss Center - Your Online Weight Loss Support Group