Sabtu, 24 Mei 2014

Apakah Makna Status Keputusan Peperiksaan Pada Slip (UiTM) Anda?

9 Mei yang lalu merupakan hari yang bersejarah bagi semua penuntut2 diploma di semua cawangan UiTM. Kenapa bersejarah? Sebabnya, pada tarikh tersebut, kesemua pelajar2 diploma menerima keputusan peperiksaan akhir semester. Segala penat jerih akan tercatat pada sehelai kertas (sekarang ni email daaa...) yang akan menentukan hala tuju masing2 di kemudian hari.
 
Keputusan peperiksaan yang lalu aku terima dengan rasa syukur, gembira dan sedikit terkilan. Syukur dan gembira kerana aku berjaya menghabiskan pengajian diploma ini, mendapat keputusan yang baik dan tidak perlu mengulang mana2 subjek. Sedikit terkilan kerana aku tidak berjaya mendapatkan ANC di akhir pengajian ini. Di slip, aku dapati keputusan aku tercatat perkataan TS instead of ANC.
 
Haaa?? Apa itu TS? Tamat Sudah ka? Ekekeke. Mungkin readers di luar sana juga kabur dengan apa itu ANC? Awak Ni Cemerlang ka? Hehehe. Well, di bawah ni aku huraikan satu per satu staus tersebut untuk rujukan korang:


http://hiddyasri.blogspot.com


Sudah jelaskan? Aku akui agak terkilan dengan status TS tu. Tapi, apa nak buat. Memang ini rezekiNya padaku. Agar aku berusaha lebih. Agar aku tak bongkak. In Shaa Allah, aku akan berusaha lebih selepas ni sekiranya ada rezeki untuk aku menyambung pengajian peringkat sarjana muda plak. Doa2kan yea.
 

Tiada ulasan:

Weight Loss Center - Your Online Weight Loss Support Group