Selasa, 24 Mei 2011

Penghuni Flat Singapura Minum Air Mayat

Salam to all readers. Pagi I received this shocking email. Article about Penghuni Flat Singapura Minum Air Mayat..Ngeee...Can you guys imagine?? Untuk article penuh, layari http://greenboc.blogspot.com/2011/05/bergambar-penghuni-flat-singapura-minum.html






http://greenboc.blogspot.com/2011/05/bergambar-penghuni-flat-singapura-minum.html


MAYAT DITEMUI DALAM TANGKI AIR
Ramai masih kurang selesa guna air untuk minum


BEKALAN air yang terputus sudah dipulihkan, namun sebilangan penduduk Blok 686B Woodlands Drive 73 masih kurang selesa menggunakan air tersebut untuk diminum atau memasak menyusuli penemuan mayat dalam tangki air di blok berkenaan kelmarin.

Malah, ada juga yang berharap pihak berkuasa dapat melanjutkan bekalan air sementara sehingga hujung minggu ini.

Tinjauan Berita Harian ke blok itu semalam mendapati bahawa beberapa penduduk lebih selesa mengambil air daripada saluran paip sementara yang dipasang Majlis Bandaran Sembawang dengan bantuan agensi air negara, PUB.

Saluran air sementara itu menggunakan bekalan daripada sebuah pili bomba berdekatan.

Seorang penduduk, Encik Muhamad Fazalee Ebudaen, 41 tahun, berkata beliau dimaklumkan pihak majlis bandaran mengenai pemulihan bekalan air namun masih kurang selesa menggunakan air tersebut.

'Kami diberitahu menerusi notis pemberitahuan yang dikirimkan pada sebelah pagi agar membuka paip air selama lima minit sebelum menggunakannya.

'Namun saya masih kurang selesa menggunakan air ini untuk memasak atau meminumnya. Oleh itu saya pergi ke bawah untuk mendapatkan bekalan air,' kata ayah dua anak itu.

Bekalan air di blok tersebut dihentikan kelmarin selepas mayat seorang pembantu rumah warga Indonesia ditemui dalam tangki air yang terletak di bumbung blok itu.

Wanita tersebut dipercayai bekerja dengan sebuah keluarga di tingkat enam blok berkenaan.

Namun, wartawan yang mengunjungi unit flat itu petang semalam mendapati pagar dan pintu unit tersebut berkunci dan penghuninya tiada di rumah.

Menurut jiran-jiran, mereka tidak kenal mangsa tersebut.

For full version, please visit http://greenboc.blogspot.com/2011/05/bergambar-penghuni-flat-singapura-minum.html

Tiada ulasan:

Weight Loss Center - Your Online Weight Loss Support Group