Selasa, 10 Januari 2012

Menurunkan Berat Badan Melalui Exercise

Bagaimana nak menurunkan berat badan melalui exercise?
  
  1. Lakukan exercise 4-6 kali seminggu...KENAPA? Badan kita hanya blh menyimpan stamina hanya 48 jam shj... So lakukanlah exercise berselang seli spy anda tidak pancit.
  2. Lakukan senaman selama 30-60 minit tanpa henti.... KENAPA? pd 30 minit pertama baru membakar lemak & 45 min keatas membakar protein.
  3. Lakukan senaman yg pelbagai... KENAPA? utk medpt result yg maksimum...lakukan senaman yg melibatkan pelbagai latihan otot2 yg besar dan kecil. Cth hari Sabtu latihan step aerobik, hari Isnin latihan gym, hari Rabu latihan bellydance, hari Jumaat latihan kickboxing dsb... Dgn cara begini badan anda nampak lebih cantik, sekata, tegap dan bergaya... Mungkin anda perasaan atau tidak slps 3-6 bln exercise badan menjadi besar dibhg atas dan kecil di bawah atau sebaliknya... Dan perut tetap tak kempis2... Maksudnya anda tidak mempelbagai sentuhan otot2 secara khusus semasa exercise...


Harap info ini dpt membantu sedikit sbyk kpd anda semua...

Tips ini dipetik dr

1 ulasan:

fyna berkata...

fyna dah jawab soalan tadi dekat page https://www.facebook.com/pages/Fynahereblog/175724402464743 =)

Weight Loss Center - Your Online Weight Loss Support Group