Jumaat, 9 Mac 2012

Cuti 3 Februari Ari 2 Plg B.E.S.T!!

Yea..tgh lepak2 x de keje ni mulala teringat kenangan silam. Ngeee..Tak silam sgtpon, cuma teringat, BILA LA NAK CUTI PANJANG MCM 3 FEB - 7 FEB ARI TU? Bila tgk kalendarkan, emmm...cuti pjg nanti akan jatuh pd...emm..X DE!..Raya la..Lama agi..Hanya ada cuti pendek 1 MAY...huhuhu (aku bersyukur ada gak cuti).


http://hiddyasri.blogspot.com

Cerita psl cuti yg pjg ari tu, masa tu turn utk hubby aku abiskan ms dgn family aku and kebetulan, jatuhlah cuti tsebut pd ari persandingan sepupu aku kt Felda Keratong..Yeay!! Bole berjalan jauh..Klu sedara yg area KL, mesti aku dh blk Ipoh, umah mertua.

Mula-mula ada plan nk stay umah sedara smpi ari Isnin, tapi gamaknya terlanjur gak smpi Selasa. Bengang gak la kakak ipar aku, stok baju dia x de..(Sorry Kak Ina, dh pesan...)..And..mcm x phm2 famili aku nk suka last-minute-planninh...Ngeee..Abg (husband Kak Ina gak) aku gak yg setuju nk blk lmbt tu. Hubby aku gak yg cadangkn..ngeee...Suka plak dia (pelik aku)..

Alhamdulillah..tu cuti yg plg best utk thn ni sbb suma org ada...Pd majlis kawen tu, kami mmg dh plak nk tumpang buat akidah anak2 buah.. So, goodies aku yg support. Gambar lembu x de ek sbbnya depa sembelih tempat laen..Ok, aku cter sket dr tarikh mula cuti ari tu..

03/02/2012
Huuu..ari tu mmg x de feel nk kijo sbb dh pikiaq nk cuti woo...Cuti lama wooo...Segala assignment yg due datenya next week tu aku dh settlekn siap2...Ingat nk btolak awal, tau je la karenah family members aku. Kul 12 gak bertolak. Ikut LEKAS..LEKAS btol wei...Depa ni drive gle laju 140 ke atas /kmj. Kesian laki aku tertinggal..


http://hiddyasri.blogspot.com

04/12/2012
Hahaha..racing punya racing, kami smpi Keratong 2 pukul 2 pagi..Haa, no bertuah aku ke? Ngeee (bln 2 gak besday aku)..Taro buat lawak plak, tersalah pgi umah org...Wei..apa da? Akupn pgi ikut, sapa suruh?


Bgn pagi, depa dok bising, sape nk pgi hantar rombongan. Kami tdo jek..ngantok wei..kami ckp, "Jln dulu"..hehhee..Siap2 pgi kenduri yg sempoi...and time tu acara tambahan. Padahal kene tlg org kawen ni. So, Taro ajak pgi konvoi ke Teluk Cempedak. Takut wei..ombak rindu kuat gler..Bendera merah bkibar dgn megahnya. Itu yg aku heran, nape ada yg lemas x tgk bendera ke? (Hiddy, ajal maut di tgn tuhan yea...)

Blk tu, bkn nolong sgtpn.. Nolong gtu2 jea..penat...x larat plak tu..(mmg x baik, jgn ikut). Aku gagahkan diri gak tolong2 bab bunga telur tu and masak sambal utk nasi lemak esk pagi. Borak punya borak..Entah kul bape tdo..

05/12/2012
Pepagi tu dlm kul 11, acara cukur jambul bermula. Ada 3 kanak2..2 girl, 1 boy..Yg boy, astaga nangis kuat gler mengalahkan girl2 yg suka tsengih2 tu. Aku x smpt mandi, nk amik gmbr trus terjah..Rupanya, klu ikut2kan..sempat la wei..(Pang) Ngeee....


Thari pengantin berarak..Actually x de la bersanding. Sederhana jea..Tetapi meriah.. Perut aku plak dok meragam jea nk pms. Adoii..tu yg nyampah.... :)


http://hiddyasri.blogspot.com


06/02/2012


Kami mmg abiskan masa kt area kampong... Sgt seronok..Merasa keindahan kmpg dan sebagainya. Tambah pula dpt makcik yg suka melayan. Ajak memasakla..apala..hehehhe..Kenyang mmg kenyang. Petik buah kelapala ( x de keje). Yea, org bandar mmg agak jakun sket klu blk kg..Hehehhe


07/02/2012
Pagi2 bgn and bertolak.. Klu x kerana cuti dh habis, mesti kami blk mlm @ postpone blk...Hahahha..Gasak..terbantut aku nk bercuti ke Cherating dgn hubby aku. Excited punya psl dok umah makcik smpi mls nk kuar pgi mana2...


So, korg pgi mana ari tu? X kan dok umah je? Cu cter....



Tiada ulasan:

Weight Loss Center - Your Online Weight Loss Support Group