Selasa, 28 Mei 2013

Green Education Explorace (Edurace)

Aku rasa bulan ni bulan yg aktif bagi aku. Ada je aktiviti nk buat and nk join. Yelah, I'll be damn busy starting end of June. Masa ni la aku kaw kaw nk buat apa yg aku suka.

The explorace was organized by UTM students which include my sis-in-law for her project assignment. If not because of her, surely hubby aku tak akan masuk this kind of program. Lelakikan, suka yg mencabar sikit. Mencabar konon! Aku ajak masuk larian Milo esoknya x nk plak. Grrrrrrrrrr... 



Aturcara Program adalah seperti berikut:


7.45 pagi - Pendaftaran peserta  dan Kehadiran tetamu Jemputan

8.15 Pagi -  Ucaptama dan Gimik Perasmian

8.30 Pagi - Warming up sesion - Senamrobik

8.45 Pagi - Aktiviti Explorace bermula untuk peserta

9.00 Pagi - Kudapan untuk tetamu jemputan

9.30 Pagi - Sesi bersama media

10.45 Pagi - Acara dijangka tamat

11.00 Pagi - Sesi penyampaian hadiah dan sijil 

12.00 Tgh Hari  - Jamuan Makan tengahari dan bersurai 









GreenEdurace ni macam ala2 Explorace sikit. Cuma, ia lebih tertumpu pada pencarian maklumat mengenai flora (tanaman dan tumbuhan) yang ada di Taman Botani dan di kawasan sekitarnya. Selain tu, program dpt generate kemahiran berfikir, team work, self-confidence peserta. Of course, melalui program ni akan timbul kesedaran peserta dalam menghargai keindahan alam yang patut kita pelihara.






Actually, aku tak pernah perasan akan kewujudan Taman Botani ni walaupun aku suka menghabiskan duit kt  Alamanda tu. Klu korang pencinta alam, rasanya korg akan rasa tempat ni sgt best (aku tergolong dlm kumpulan ni ek walaupun aku tak notice kewujudan Taman ni. kihkihkih). 












Tgk laki aku. Excited nk dgr announcement kami menang ke x. 3 gambar terakhir ni kami berkumpul dalam dewan setelah tamat masa diberikan untuk mencari jawapan.

Anyway, tak menangpn.. Cuma my sister got 11th place. Dptla byk junk food. Nyummy.. Sijil penghargaan juga diberikan. Kira terror gak grup kakak aku walhal kami byk tiru jwpn. Konpius sbnrnya?? Hahahha...


Tiada ulasan:

Weight Loss Center - Your Online Weight Loss Support Group