Selasa, 4 Februari 2014

Mengecat Ruang Tamu

In Shaa Allah, kami merancang, Allah menentukan. Dh lama benar duduk di Taman T** P****. Ada perancangan membeli unit pangsapuri yang kami duduki ni. Cuma situasi tidak begitu mengizinkan. In Shaa Allah, niat untuk membeli unit ni mungkin dapat direalisasikan tahun ni.
 
Memulakan perancangan untuk 'make-up' rumah bukan senang. Memang tak tido malam dibuatnya. Asyik berangan dok impikan deco yang mantop2 mengalahkan apartment artis Holywood. Setelah difikirkan secara rasional balik, deco yang mantop tak dapat dihasilkan dari perbelanjaan yg ciput.
 
Berbelanjalah dengan sederhana. Ikut kemampuan sendiri. Disebabkan mengikut kemampuan sendiri, aku dan suami berfikir untuk memulakan kerja2 menghias bakal rumah kami ini dengan mengecat. Kerja2 mengecat juga dilakukan sendiri yea untuk mengurangkan beban kos.
 
Sebelum
 
 
Mula2, kami memang tertarik dengan cat Momento Special Effect Paint. Rasa macam jimat jika nak dibandingkan dengan memasang wall paper (ye ke?). Harganya, hmmm..di luar kemampuan kami. Sebab banyak benda lain yang boleh digunakan dengan duit. X boleh blah ayat. 
 
Survey punya survey, kami membeli cat Super Matex dari Nippon dengan harga RM35.00 setong. Warna pilihan adalah biru 'Fantasy'. Kata taukey kedai, setong kecil dh cukup utk unit rumah pangsapuri.

So, kerja2 mengecat dimulakan pada malam tahun baru. Buat sikit2. Walaupun tinggal berdua, tapi brg di rumah mmg byk. Berjaya mengecat hampir segenap ruang tapi cat pulak tak cukup. Bahagian yg tidak bercat and sempadan dinding syiling dan dinding dibiarkan dulu.

Cuti Maulidur Rasul kami ambil peluang untuk touch up pula. Semua bergantung pada saki baki cat yang ada. Mmg ngam untuk touch up saja. Nmpknya, hujung bulan baru boleh beli cat lagi. Pandai ke kami mengecat? Bolehlah..jadi jugaklah aku cat rumah mak dulu. X pe2..hasilnya, aku update lagi nanti.. 

Tiada ulasan:

Weight Loss Center - Your Online Weight Loss Support Group