Rabu, 12 Februari 2014

Mimpi Itu Indah

Indahnya..mimpi..
 
Aku menatap tiket itu sepuas-puasnya. Apa? 2 minggu? Mengerjakan umrah? Aku bermimpikah sambil memandang sekeliling. X naklah.. Hairan juga bagaimana aku boleh menolak bulat2 apa yg pernah aku impikan sebagai seorang umat Islam.

Entah kenapa aku berasa tidak bersedia. Klu mengerjakan haji x pe juga. Aku tenung tiket berwarna hijau sepuas2nya. X pasti siapa yang memberi tapi aku antara yg bertuah menerima jemputan mengerjakan umrah secara percuma. Itupun masih x tahu bersyukur.

Entah mengapa tiba2 terlintas di hati, bukan semua org bertuah untuk menjejakkan kaki ke sana. Mengapa harus menolak rezeki yg dtg? Aku senyum kembali. Keyakinan ku kembali walaupun gusar. Akhirnya aku lene dalam tidur setelah berasa ingin menerima pelawaan itu.
 
Terjaganya aku, ternyata semua itu mimpi. Puas cuba berfikir, apakah maksud di sebaliknya.. Cuba menggoogle, inilah hasilnya:
 
Maksud Tafsir / Tafsiran Mimpi Mengerjakan Haji Atau Umrah di Mekah – Melihat Kaabah
* Al-Ustaz Abu Sa’id berkata: “Sesiapa yang melihat dia pergi mengerjakan haji pada musimnya, maka kalau dia belum haji akan dapat mengerjakan haji, kalau dia sedang sakit akan sembuh, kalau dia mempunyai hutang akan dapat membayar hutangnya, kalau dia sedang ketakutan dia akan merasa aman, kalau dia miskin akan menjadi kaya, kalau dia musafir akan selamat, kalau dia telah digulingkan atau ditendang akan kembali mendapat jawatan, kalau dia sesat akan mengetahui arah dan petunjuk dan kalau dia dalam kesusahan akan mendapat kelapangan.”
 
Orang yang melihat pergi mengerjakan haji tetapi sudah habis waktunya, maka kalau dia seorang pemimpin akan digulingkan, kalau dia peniaga akan merugi, kalau dia musafir akan terkandas di perjalanan, kalau dia sihat akan berpenyakit.
 
Orang yang melihat seolah-olah dia mengerjakan haji atau umrah bererti panjang umurnya dan tetap pendiriannya. Orang yang bermimpi tawaf di Baitullah akan mendapat jawatan yang mulia. Orang yang bermimpi tawaf di atas tunggangan bererti dia menyetubuhi wanita yang sedang ihram.
 
Wallahhualam. Hanya Allah Yang Maha Mengetahui.

Tiada ulasan:

Weight Loss Center - Your Online Weight Loss Support Group